تفاوت دریل شارژی و دریل معمولی چیست؟

امروزه دریل‌ از مهم‌ترین و پرکاربردترین ابزارهای مورد استفاده خانگی و کارگاهی در حرفه‌های نجاری، سیم کشی و کارهای دیگر فنی است. به‌طور کلی دریل‌ها با دو مدل شارژی و برقی در بازار موجود است. این دو مدل دریل شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند، ولی دارای تفاوت‌های کوچکی هم هستند. تفاوت دریل شارژی و برقی در محیط کار و با توجه به نوع کاری که در آن محل انجام می‌شود، مشخص می‌گردد.

به طور کل این ابزارها بر اساس خاصیت‌هایی مانند سرعت، گشتاور و منبع تغذیه یا همان باطری، طراحی و تولید می‌شود. به همین خاطر دریل شارژی و برقی از نظر ویژگی‌ها دارای تفاوت‌ها و شباهت‌هایی با یکدیگر هستند‌.

اما ‌نکته مهمی که باید به آن توجه کرد قدرت و شرایط کاری هر کدام از این دریل‌ها است که در ادامه این مقاله به آن می‌پردازیم. تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا با تفاوت دریل شارژی و برقی آشنا شوید.

دریل برقی چیست؟

برای درک تفاوت دریل شارژی و برقی بهتر است تعریف هر یک را به‌صورت جداگانه بدانید. دریل برقی چیست؟ ما جواب این سوال را به دو صورت عمومی و تخصصی پاسخ می‌دهیم. اول به سراغ تعریف عمومی دریل می‌رویم و بعد به تعریف تخصصی آن می‌پردازیم.

تعریف عمومی دریل برقی

دریل‌های برقی یکی از ابزارهایی هستند که برای شغل‌های گوناگون با شرایط کاری مختلف استفاده می‌شود. به عبارت دیگر می‌توان گفت که این ابزار یکی از وسایل صنعتی برقی با کاربردهای تخصصی و عمومی است. وسیله‌ای که در بیشتر کارگاه‌های صنعتی، منازل و … یافت می‌شود. این توضیح کوتاهی است که می‌توان برای تعریف عمومی دریل برقی آورد.

تعریف تخصصی دریل برقی

دریل برقی در اصل یک وسیله الکتریکی است که با چرخاندن مته باعث ایجاد سوراخ در جاهای مختلف از جمله چوب، سیمان، آهن و… می‌شود. اضافه بر این با تعویض سر دریل و وصل کردن یک سری پیچ گوشتی، این کارایی را پیدا می‌کند که با سرعت بالایی پیچ‌ها را باز کند یا ببندد.

اجزای تشکیل دهنده دریل برقی

اجزای تشکیل دهنده دریل برقی شامل مواردی مثل: دسته، دکمه خاموش و روشن با قفل محافظ، دکمه پشت دسته (برای عوض کردن جهت چرخش مته)، تنظیم‌کننده گشتاور و سه نظام یا همان نگهدارنده مته است. برای خرید دریل باید به تمام این موارد دقت کنید همچنین می توانید راهنمای خرید دریل را بخوانید.

دریل برقی با برق شهری کار می‌کند که این برق با یک رشته کابل از پریز یا منبع تغذیه تامین می‌شود. بعضی از دریل‌ها شارژی هستند که منبع تغذیه‌ آن‌ها باطری است که در دسته دریل جاسازی شده است.

مزایای دریل برقی

برای استفاده از دریل‌های برقی هیچ پیچیدگی وجود ندارد. به پریز وصلش کنید و از آن استفاده کنید. این ابزار توانایی آن را دارد که بی‌وقفه کار کند. میزان توانایی دریل‌های شارژی با از دست دادن شارژ کم‌تر می‌شود.

یکی از چند تفاوت دریل شارژی و برقی وزن آن‌ها است. وزن دریل‌هایی که با برق کار می‌کنند در مقایسه با دریل‌های شارژی، بسیار کمتر است. از دیگر تفاوت‌های دریل شارژی و برقی میزان قیمت آن‌ها است. ابزار برقی نسبت به مدل‌های مشابه شارژی شان حدود %۲۵ ارزان تر است.

نظرات شما عزیزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو مطالب
جدیدترین مطالب
عضویت در خبرنامه
فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من